Palautusohjeet

Euronics verkkokaupan palautusoikeus
 

PALAUTUS JA PERUUTUS

Jos haluat perua tai palauttaa tekemäsi tilauksen, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme info@euronics.fi tai puhelimitse numeroon 010 197100 (ark. klo 8:00 - 16:00). 

Palautusoikeus on 14 päivää tilaamasi tuotteen vastaanottamisesta. Rekisteröityneiden kanta-asiakkaiden palautusoikeus on 30 päivää. Tavara on palautettava myyjän osoittamalla tavalla kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun palautus-/peruuttamisilmoitus on tehty. Palautettavan tuotteen tulee sisältää alkuperäinen pakkaus ehjänä, sekä kaikki alkuperäispakkaukseen kuuluneet osat, materiaalit sekä dokumentit. 

Tuotteen tai sen osien vaurioitumisesta/kulumisesta tai pakkauksen merkittävistä puutteista voi koitua arvonalennus. Kun olet vastaanottanut tuotteen, on se pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes päätät pitää tavaran. Jos olet kuitenkin ottanut tavaran käyttöön ja haluat peruuttaa sopimuksen, vastaat tuotteen arvon alentumisesta. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos sitä on käsitellyt siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi (Kuluttajansuojalain 6 luvun 18 pykälä). Palautusoikeus koskee vain Euronics verkkokaupasta tehtyjä ostoksia.

Rajoitettu palautus-/peruutusoikeus

Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus. Tämä tarkoittaa, että palautusoikeus päättyy, mikäli tuotteen pakkaus on avattu. Rajoitettu palautus- ja peruutusoikeus koske seuraavia tuotteita, tuoteryhmiä sekä palveluja, ja muita näihin rinnastettavia tuotteita/palveluita:

  • Sähköisiä palveluja, joiden toimitus on jo aloitettu, esim. liittymää tai maksukanavakorttia.
  • Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.
  • Toivomuksesi mukaan tilattua ja valmistettua tai erikseen muunnettua tuotetta.
  • Tavaraa, jollaista ei voida palauttaa edelleen myytäväksi, esim. mustepatruunat ja blister-pakatut tuotteet.
  • Hygieniatuotteita, joita ovat esim. partakoneet, hiustenhoitolaitteet, ilmanpuhdistimet, ladyshaverit, kuumemittarit, nappikuulokkeet, hyvinvointilaitteet kuten erilaiset hierontalaitteet ja muut vastaavat tuotteet.
  • Sinetöityä tuotetta tai ohjelmistoa, peliä, joka on avattu. Sinetöitynä toimitetun tuotteen sinetin pitää olla ehjä.
  • Kuljetusta, toimitusta, palveluita sekä asennuksia.

Palautuksissa tuote on pakattava erilliseen pakettiin ja hyvin pehmusteltuna. Älä palauta tuotetta myyntipakkauksessa. Sijoita tuotteen ympärille vähintään 10 cm pehmustetta. Käytä apunasi tuotteen mukana saapuneita pakkausmateriaaleja. Jos palautukseen liittyviä ohjeita on selvästi laiminlyöty, on tilaaja vastuussa tuotteeseen mahdollisesti kohdistuneesta vahingosta.

Palautuskustannukset

Palautus Postin kautta - 8,90 euroa

Postin kautta voidaan palauttaa tilaukset, jotka ovat mahdollista toimittaa normaalina postipakettina. Lähetyksen maksimipaino on 25 kg. Asiakaspalvelustamme saat palautusta varten sopimustunnuksen sekä palautuslomakkeen tarvittaessa. Pyydämme palauttamaan tuotteet tarvittavien tietojen kanssa Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:

Euronics Lahti
Teräkatu 3
15100 LAHTI
puh. 0104115440

Vähennämme palautuskustannukset tilauksen loppusummasta. Säilytä saamasi tosite (seurantatunnus), muuten emme voi todentaa mahdollisesti hukkunutta pakettia.

Suuren tuotteen palautus - 80 euroa

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, jota ei koon tai painon vuoksi voida toimittaa normaalina postipakettina, voidaan tuotteelle tilata maksullinen noutokuljetus. Maksullisesta noutokuljetuksesta veloitamme 80 euroa per tuote/noutoyritys. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi suuret kodinkoneet, kuten astianpesukoneet, pyykinpesukoneet, kuivausrummut, jääkaapit, pakastimet, mikroaaltouunit, kotiteatterit, soundbar-järjestelmät sekä yli 26-tuumaiset televisiot ja muut vastaavat suurikokoiset tuotteet. 

Asiakkaan tulee olla paikalla sovittuna aikana, kun tuote noudetaan. Mikäli noutoa ei voida suorittaa asiakkaan poissaolon vuoksi, veloitamme myös seuraavasta uudesta noutotilauksesta 80 euroa per tuote. Tuote tulee sijoittaa valmiiksi kuljetusta varten ulko-oven lähelle, jotta se on helposti noudettavissa. Vähennämme jokaisesta noutokuljetuksesta aiheutuneet kustannukset (vähintään 80 euroa) tilauksen loppusummasta. Mikäli tilauksen loppusumma ei riitä kattamaan kustannuksia, laskutamme nämä erikseen.

Noutamaton lähetys - 20,00 euroa

Mikäli tilausta ei noudeta postista, eikä tilauksen peruutuksesta ilmoiteta asiakaspalveluumme toimitus- ja käyttöehtojemme mukaisella tavalla, emme palauta tilauksen toimitus- tai palautuskustannuksia, ja perimme palautuksesta käsittelykulut: 20,00 euroa. Nämä vähennetään palautettavasta summasta.

Muut tiedot

Euronics verkkokauppa palauttaa asiakkaan maksusuorituksen viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta. Ensisijaisesti rahapalautus tapahtuu aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Ehtojemme vastainen menettely johtaa peruuttamisoikeuden menettämiseen. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja. 

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tuote on lain mukaan toimitettava viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa aina asiakaspalveluumme. Pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman nopeasti asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika poikkeaa normaalista. Euronics.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.



Kuluttajansuojalain 6 luvun 18 pykälän säännös edellyttää, että jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Lähtökohtana tällöin on käytöstä johtuva tuotteen todellinen arvon alentuminen ja säännöksen perustelujen mukaan arvonalennus tulee määrittää kohtuuden mukaan.

Tämä palautusoikeus koskee vain Euronics verkkokaupasta tehtyjä ostoksia.