Verkkokaupan toimitusehdot lyhyesti:
1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Verkkokaupan rekisteröityneiden kanta-asiakkaiden palautusoikeus on 30 päivää. Palautusehdot ovat tarkemmin esiteltynä alla kohdassa 4. Palautus on maksullinen.
2. Varastossa olevat tuotteet lähetetään 1–3 arkipäivässä, näin yleinen toimitusaika on 1 - 5 arkipäivää riippuen toimitusosoitteesta. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.
3. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on viallinen, tulee asiasta ilmoittaa asiasta viipymättä Euronics.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse info(a)euronics.fi tai puhelimitse 010 197100 (ark. klo 8:00-16:00).
4. Euronics.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Euronics.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta euronics.fi -verkkokaupan vaikeuttavasta tai estävästä (force majeure) toiminnasta.
HUOM! Myymälät eivät pysty vastaamaan verkkokaupan tilauksia koskeviin kysymyksiin.
Toimitus- ja käyttöehdot
Euronics verkkokauppaa (www.euronics.fi) ylläpitää Kauppiasosuuskunta Tekniset / Euronics.
Kauppiasosuuskunta Tekniset / Euronics
Y-tunnus 1797057-2
Osoite: Kutojantie 6-8, 02630 Espoo
Euronics verkkokaupan asiakaspalvelu
Puhelinnumero 010 197100 (ark. klo 8-16)
Sähköposti: info@euronics.fi
Chat verkkosivustolla: www.euronics.fi
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
Toimitusaika
Varastossa olevat tuotteet lähetetään 1-3 arkipäivässä. Näin tuotteidemme yleinen toimitusaika on 1-5 arkipäivää, riippuen toimitusosoitteesta. Nopeimmillaan saat tilauksen jopa seuraavana arkipäivänä. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Lopulliseen toimitusaikaan vaikuttaa kuljetusyhtiön jakoaika sekä paikkakunta, johon tilaus toimitetaan sekä tilaukselle mahdollisesti valitut lisäpalvelut. Olemme mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.
Verkkokaupan ilmoittama saatavuustieto on verkkokaupan varaston saatavuus, ei paikallisen myymälän. Tarkasta paikkakuntakohtainen saatavuus suoraan myymälästä. Voit myös tilata tuotteen noudettavaksi myymälästä ja toimitamme tuotteen valitsemaasi myymälään.
Toimitustavat ja lisäpalvelut
Anna aina tilauksen yhteydessä puhelinnumerosi jakeluajan sopimista tai saapumisilmoituksen vastaanottamista varten.
Kun annat sähköpostiosoitteen tilaajatietoihin, saat toimitusvaiheessa seurantanumeron sähköpostiin, jolla voit seurata tilauksenne etenemistä (seuranta sisältyy Postin toimituksiin; Nouto Postista sekä nouto Postin pakettiautomaatista). OmaPostin kautta on mahdollista myös seurata pakettien matkaa. Verkkokaupan toimitusvaihtoehdot riippuvat ostamastasi tuotteesta. Ostaessasi useamman tuotteen, on mahdollista, että osa tuotteista toimitetaan erikseen. Jos esimerkiksi tilaat puhelimen ja television, on mahdollista, että saat ne eri toimituksissa.
Varaa ja nouda 0€ - Varaa ja nouda tuote verkkokaupasta ja suorita maksu noudettaessa myymälässämme. Varaus on noudettavissa jopa 30 minuutissa. Ilmoitamme puhelimitse, kun varauksesi on valmiina noutoa varten. Nouto vain myymälän aukioloaikana.
Nouto myymälästä 0€ - Nouda tilaus Euronics myymälästä. Ilmoitamme sinulle puhelimitse, kun tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa myymälästämme. Mikäli tuotetta ei ole myymälässämme, niin tilaamme sen sinne. Euronics myymälät: https://www.euronics.fi/i/myymalat/199/
Postipaketti, nouto Pakettiautomaatista 4,90€ - Tilatut tuotteet voit halutessasi myös noutaa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Rajoitus: Isoja tuotteita ei voi tilata noudettavaksi pakettiautomaatista (lähetyksen suurin sallittu vakiomitta: 100 x 60 x 60 cm/25 kg). Postin palvelupisteet kartalla: https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla
Postipaketti, nouto Postista 5,90€ - Toimitus Postin noutopisteeseen, joka määräytyy kotiosoitteesi perusteella. Rajoitus: Isoja tuotteita/kodinkoneita ei voi tilata noudettavaksi Postiin (lähetyksen suurin sallittu vakiomitta: 100 x 60 x 60 cm/25 kg).
Kotiinkuljetus 44,90€ - Kotiinkuljetus sovitusti perille. Jakelupäivät arkisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys.
Rajoitukset ja ehdot:
Toimitus-info ja toimituksen peruutus:
Lisäpalvelut (laitteiden asennus/kytkentä, vanhan laitteen poisvienti)
Huomioithan, että lisäpalvelut voivat hieman lisätä toimitusaikaa. Tarkista palvelun saatavuus syöttämällä postinumerosi tuotteen esittelysivulla, ennen tuotteen lisäämistä ostoskoriin. Valinta onnistuu, mikäli palvelu on saatavilla alueellasi. Palvelu on tarjolla rajoitetuilla alueilla.
Vanhan laitteen poisvienti - Vain kotiinkuljetuksen yhteydessä. Rajoitus: Lieden ja uunin tulee olla irrotettuna, mikäli toimituksen yhteydessä ei tilata uuden kytkentää. Tämä siksi, että tämä vaati sähköasentajan.
Kodinkoneiden kytkentä - Vain kotiinkuljetuksen yhteydessä. Kytkentä tapahtuu valmiiseen paikkaan, eikä sisällä putkitöitä tai vanhan laitteen irrotusta. Asiakas vastaa, että tarvittavat liitännät, kuten vesiliitäntä löytyy kohteesta.
Muut rajoitukset - Euronics verkkokauppa ei toimita tilauksia Ahvenanmaalle tai ulkomaille. Voit olla suoraan yhteydessä Euronics Åland myymäläämme.
Tuotteet, toimituskulut ja lisäpalvelut maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksaminen tapahtuu Paytrail tai Klarna maksupalvelutarjoajien välityksellä.
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Siirto, MobilePay, Pivo, OP Lasku, OP Tililuotto, Walley lasku & osamaksu, Apple Pay, Klarna Maksa myöhemmin, Nordea, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Ålandsbanken, OP, Danske Bank, S-pankki, Handelsbanken, sekä korttimaksutavat Visa, Mastercard ja American Express.
PAYTRAIL
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Lisätiedot täältä: Toimitus- ja maksutavat
KLARNA
Klarnan maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Jos haluat perua tai palauttaa tekemäsi tilauksen, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme info@euronics.fi tai puhelimitse numeroon 010 197100 (ark. klo 8:00 - 16:00).
Palautusoikeus on 14 päivää tilaamasi tuotteen vastaanottamisesta. Rekisteröityneiden kanta-asiakkaiden palautusoikeus on 30 päivää. Tavara on palautettava myyjän osoittamalla tavalla kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun palautus-/peruuttamisilmoitus on tehty. Palautettavan tuotteen tulee sisältää alkuperäinen pakkaus ehjänä, sekä kaikki alkuperäispakkaukseen kuuluneet osat, materiaalit sekä dokumentit.
Tuotteen tai sen osien vaurioitumisesta/kulumisesta tai pakkauksen merkittävistä puutteista voi koitua arvonalennus. Kun olet vastaanottanut tuotteen, on se pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes päätät pitää tavaran. Jos olet kuitenkin ottanut tavaran käyttöön ja haluat peruuttaa sopimuksen, vastaat tuotteen arvon alentumisesta. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos sitä on käsitellyt siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi (Kuluttajansuojalain 6 luvun 18 pykälä). Palautusoikeus koskee vain Euronics verkkokaupasta tehtyjä ostoksia.
Rajoitettu palautus-/peruutusoikeus
Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus. Tämä tarkoittaa, että palautusoikeus päättyy, mikäli tuotteen pakkaus on avattu. Rajoitettu palautus- ja peruutusoikeus koske seuraavia tuotteita, tuoteryhmiä sekä palveluja, ja muita näihin rinnastettavia tuotteita/palveluita:
Palautuksissa tuote on pakattava erilliseen pakettiin ja hyvin pehmusteltuna. Älä palauta tuotetta myyntipakkauksessa. Sijoita tuotteen ympärille vähintään 10 cm pehmustetta. Käytä apunasi tuotteen mukana saapuneita pakkausmateriaaleja. Jos palautukseen liittyviä ohjeita on selvästi laiminlyöty, on tilaaja vastuussa tuotteeseen mahdollisesti kohdistuneesta vahingosta.
Palautuskustannukset
Palautus Postin kautta - 8,90 euroa
Postin kautta voidaan palauttaa tilaukset, jotka ovat mahdollista toimittaa normaalina postipakettina. Lähetyksen maksimipaino on 25 kg. Asiakaspalvelustamme saat palautusta varten sopimustunnuksen sekä palautuslomakkeen tarvittaessa. Pyydämme palauttamaan tuotteet tarvittavien tietojen kanssa Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Euronics Lahti
Teräkatu 3
15100 LAHTI
puh. 0104115440
Vähennämme palautuskustannukset tilauksen loppusummasta. Säilytä saamasi tosite (seurantatunnus), muuten emme voi todentaa mahdollisesti hukkunutta pakettia.
Suuren tuotteen palautus - 80 euroa
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, jota ei koon tai painon vuoksi voida toimittaa normaalina postipakettina, voidaan tuotteelle tilata maksullinen noutokuljetus. Maksullisesta noutokuljetuksesta veloitamme 80 euroa per tuote/noutoyritys. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi suuret kodinkoneet, kuten astianpesukoneet, pyykinpesukoneet, kuivausrummut, jääkaapit, pakastimet, mikroaaltouunit, kotiteatterit, soundbar-järjestelmät sekä yli 26-tuumaiset televisiot ja muut vastaavat suurikokoiset tuotteet.
Asiakkaan tulee olla paikalla sovittuna aikana, kun tuote noudetaan. Mikäli noutoa ei voida suorittaa asiakkaan poissaolon vuoksi, veloitamme myös seuraavasta uudesta noutotilauksesta 80 euroa per tuote. Tuote tulee sijoittaa valmiiksi kuljetusta varten ulko-oven lähelle, jotta se on helposti noudettavissa. Vähennämme jokaisesta noutokuljetuksesta aiheutuneet kustannukset (vähintään 80 euroa) tilauksen loppusummasta. Mikäli tilauksen loppusumma ei riitä kattamaan kustannuksia, laskutamme nämä erikseen.
Noutamaton lähetys - 20,00 euroa
Mikäli tilausta ei noudeta postista, eikä tilauksen peruutuksesta ilmoiteta asiakaspalveluumme toimitus- ja käyttöehtojemme mukaisella tavalla, emme palauta tilauksen toimitus- tai palautuskustannuksia, ja perimme palautuksesta käsittelykulut: 20,00 euroa. Nämä vähennetään palautettavasta summasta.
Muut tiedot
Euronics verkkokauppa palauttaa asiakkaan maksusuorituksen viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta. Ensisijaisesti rahapalautus tapahtuu aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Ehtojemme vastainen menettely johtaa peruuttamisoikeuden menettämiseen. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.
Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tuote on lain mukaan toimitettava viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa aina asiakaspalveluumme. Pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman nopeasti asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika poikkeaa normaalista. Euronics.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään mahdollisimman pian tai viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@euronics.fi tai puhelimitse numeroon 010 197100.
Ilmoita mahdollisesta kuljetusvauriosta välittömästi, sekä pyydä kuljettajalta kuittaus lähetteeseen.
Takuu on myyjän, tavaran valmistajan tai maahantuojan asiakkaalle tarjoama lisäetu. Takuu tarjoaa laissa olevaa virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka ovat määritelty joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esim. tarjota mahdollisuuden tehdä reklamaation tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Kaikissa Euronicsilta ostetuissa tuotteissa on takuu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu on sen sijaan lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.
Mahdolliset erimielisyystilanteet pyritään aina ratkaista neuvottelemalla. Mikäli yhteisymmärrykseen ei kuitenkaan päästä, sinulla on oikeus viedä sopimukseen liittyvät kiistat kuluttajaneuvonnan (www.kuluttajaneuvonta.fi) käsiteltäviksi tai pyytää kuluttajariitalautakuntaa ratkaisemaan asian. www.kuluttajariita.fi.
Vaihtoehtoisesti voit aloittaa riidanratkaisuprosessin myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. http://ec.europa.eu/odr.
Euronics Turva tarjoaa lisäsuojan ostamallesi tuotteelle
Tekemällä tilauksen hyväksyt Euronics Turva vakuutusehdot. Katso käyttöehdot tästä.